paulavendel

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Warm up 2014

Av Paula Börje Vendel - 1 januari 2015 10:08

2014 är slut och 2015 har precis börjat. En liten tillbaka blick på 2014, både träningsmässigt och personligt:

Januari: Börjar året med att besöka Etiopien och Staffan. En omtumlande resa. Vi är tacksamma över vårt liv och de förutsättningar som vi har fötts till. Vi tittar orättvisan rakt i ögonen.


   

Februari: Säger upp mig från mitt arbete utan att veta vad jag ska göra.  Tränar på sparlåga.

 


Mars: Tar tag i mina relationer med familj och vänner som jag inte har vårdat på länge. Fortsätter att träna lite.


 


April: Nu jävlar ska det bli fart på bena. Jag och Patrik påbörjar vårt samarbete. Ett tufft träningsprogram på börjas med målbilden att göra milen på  50 minuter. Det var en tung träningsmånad med för många trivsels timmar och trivselkilo som arbetade emot mig.

 



Maj: Riktigt bra träning. Fyra löppass i veckan, innebandy och simning varje vecka.  Utvecklas i löpningen varje vecka. Problem med höger höften, snart upp i en förmögenhet på: massage, healing, naprapat, homeopat om vartannat. Det blir inte värre i alla fall men inte bra heller. Gör Sydkustloppet (2,1 mil) med nöd och näppe, usch vilket nederlag.

 


Juni: Klara tar student. Simmar 5 km med Annette Jörgensen. Springer 2,1 mil med lätthet. Gör min snabbabaste mil på 53,40. En riktigt bra träningsmånad!

 


Juli: Snart egenföretagare. Avslutar mitt arbete på Stensson. En anställning på 2,5 år som innehöll allt jag kan önska mig, kärlek, svårigheter, konflikter, framgångar, lärdomar och massor med vänner för livet.


 


Augusti: Tävlingen blev inställd (Swimrun, Marstrand Ultra) och jag gör en halv Ironman i Tjörn med bara 3 veckor cykelträning. Jag är nu egenföretagare! Bryter min första tävling, cyklar för kort i Åhus triathlon och skrämmer slag på Jona Dahlkvist som ser mig på löparbanan medans hon fortfarande är kvar på cykeln... Sorry... Anmäler mig till Ironman Köpenhamn, augusti 2015, hepp!

 


September: Jag blir bjuden till Belgrad, en helg med ambassadbesök, chaufför, härliga vänner och mys men avbokar för att själv betala en resa upp till Stockholm för att gå på audition på Gladiatorerna. Jag gick inte vidare men glad över att få fått chansen av 4000 sökande. Skaffar en familje-P.T till mig och Cedrik. Denna hösten ska jag inte lägga på mig en massa trivseltimmar och trivselkilon!

 


Oktober: Hoppsan, jag gick visst vidare till VM i långdistans i Motala, juni 2015. Iiiiieee vad spännade och kul. Denna månad är det högsta växeln med att få i gång mitt företag. Inte mycket som existerar i mitt liv förutom att fokuserar på att det ska börja rulla. Det blir en vila att träna, där finns ingen press utan en trygghet. I träningen kan jag slippa oron och stressen.

 


November: Avslutar en kurs för kvinnliga VD och ägare som har pågått hela 2014. Bland det bästa jag har gjort och vilka fantastiska kvinnor som jag har lärt känna. Så tacksam över alla som jag fick lära känna och som visade så mycket kärlek. Galet bra!



December: Ljuset i tunnelen. Uppdragen trillar in. Sköna människor kliver in i mitt liv. Kroppen svarar på träningen. Jag är stark och glad, precis som det ska vara!

 


2015 kommer bli ett spännande, kärleksfullt, framgångsrikt, äventyrligt, roligt år, för mig och alla som jag känner. Skickar ljus och kärlek till er i massor.


 
 
Ingen bild

Åsa

1 januari 2015 12:56

Du är bara helt enkelt bäst, starkast, snällast, smartast o min vän :-) :-) .

Paula Börje Vendel

1 januari 2015 13:19

Finaste Åsa, tack för att du finns i mitt liv! Varma innerliga kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Börje Vendel - 8 januari 2016 09:57

    - Varför är du vegan? Den frågan får jag ofta och en del tror sig veta varför. På min Facebook-sida delas det gärna animaliska skämt om veganer och jag blir taggad i inlägg som arga bönder har gjort. Så nu vill jag berätta varför jag är ...

Av Paula Börje Vendel - 17 augusti 2015 15:05

Gå in i väggen och sen då?     Motgångar och hinder är en välsignelse. Så kan jag säga efteråt men inte när jag är mitt i alltihop. Då känndes det mörkt, tungt och oövervinnligt. Men varje motgång är en lärdom. Dina motgångar är aldrig större ...

Av Paula Börje Vendel - 12 augusti 2014 21:45

  Detta inlägg började jag att skriva i augusti. Och nu är jag äntligen färdig.... Det blev inte Marstrand Ultra Swimrun, tävlingen ställdes in. Vältränad i onödan!   Så jag ställd snabbt om och började att cykelträna för att kunna göra en halviron...

Av Paula Börje Vendel - 22 juli 2014 10:36

Snart är det dags för årets utmaning, Marstrand Openwater - Swimrun Ultra, 52 km löpning och 6 km simning. Min plan vara att ha ett lugnt år efter min Ironmandebut. Och när jag anmälde mig så kändes det inte så långt men nu undrar jag hur jag tänkte?...

Av Paula Börje Vendel - 1 juni 2014 20:35


  Gnällig har jag varit över min löpning. Otålig. Less på löpning. Långsam som en snigell. Väldigt tveksam om det verkligen var detta jag skulle träna. Under en rätt lång tid pressade jag fram varje löp-pass. Det tog lång tid innan jag kom ut och s...

Ovido - Quiz & Flashcards