paulavendel

Alla inlägg under maj 2012

Av Paula Börje Vendel - 31 maj 2012 12:43


Nu rengnar det i Karlstad men kl 05,50 så sken solen när jag var ute på min morgon-jogg. Jag har lärt mig att det är förenat med livsfara att fråga morgon-personalen på hotellet om en bra löparrunda, de svara heller än att säga att de inte vet. Jag har varit vilse ett antal gånger och missat frukosten. Så nu springer jag rakt fram i 30 minuter och sen tillbaka. Så efter en timmes lugn jogg kunde jag avlsuta med att använda hotell-poolen i 20 minuter. Så ett litet halft triathlon på morgonen. Min chef frågade om det var jag som hade simmat i poolen imorse, - Ja efter en-timmes löpträning. Han behöver inte oror sig att jag kommer bakis på konferensen.

Jag är helt uppslukad av min träning och har fullt fokus på att klara mina triathlon-tävlingar. 15 juli är det Sövde triahlon där jag ska klara en 1/2 ironman på 6 timmar. 5 augusti är det AXA triahlon i Malmö och då ska jag göra en sprint, har inte kalkylerat vilken tid. 

Imponerad över hur positivt kroppen regerar på träningen. Det känns som det är skonsammare till kroppen att variera träningen med simningen, cyklat och löpning. Det känns faktiskt riktigt bra :)

Av Paula Börje Vendel - 29 maj 2012 20:53

Sjukt stressad för att hinna ut och träna ... i stället börjar jag att fixa med den här bloggen. Tur att jag har Klara som hjälper mig med bilder. Barnen är rörande överens om att det inte ska vara en bild där jag visar tänderna.. Det blev ju lite snea sedan jag slog ut några förra vintern.

Denna veckas träning ska vara hård, alltså minst 15 timmar och högre tempo. Började med vila i måndags och nu ska jag ut och springa en snabb runda på ca 7 km. Vet inte rikigt hur jag ska lägga upp början av veckan. Fredag: intervall träning med Daniel Ekman, Lördag: Ringsjön runt 125 km cykling, Söndag: Triahtlon-träning i Sövde och simträning på kvällen. Ska försöka att inte jaga ihjäl mig så att jag håller hela vecka. Nu måste jag ut.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards