paulavendel

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Paula Börje Vendel - 2 juni 2013 21:15

Maj-månad går som vanligt alldeles för fort. Efter träningslägret har det blivit mycket cyc kling inför Vättern den 15 juni kl 05,00. Jag har lyckats att cykla till jobbet 2 av 4 gånger. En gång var jag så trött att jag gick och la mig i igen. Vilken ångest efter det beslutet. Så det kommer jag aldrig göra om igen. Andra gången lyckades jag ta mig halvvägs upp på Stenberget sedan hoppade kedjan av. Jag försökte att laga den men istället så tramapde jag in kedjan ordentligt i drevet. Så det var bara att ringa Forslins kl 06,45 och be om hjälp... Den dagen kom jag rikigt sent till jobbet men det var i alla fall en vacker morgon. De gånger jag verkligen cyklade till jobbet var fantastiskt bra träning! Ena gången hade jag sånn motvind att det var svårt att andas ut... Senast var det ljuvligt med  mycket trevligt middags stopp i Veberöd innan jag trampade hem de sista 3 milen.

 



Den 25 maj var det Gran Fondo , cykellopp som startar i Eslöv, jag skulle cykla 14 mil. Jag och Liselott startar tillsammans och det är bara en massa proffsiga cyklister med i detta loppet, eller det ser så ut i alla fall när man står i starten. Jag lyckas hålla samma takt som Liselott i 1,5 mil sedan släpper jag. Jag ligger själv i motvinden och det känns för jävligt. Jag kommer aldrig att orka.. Till sut kommer där ett gäng som jag kan haka på. Efter en stund börjar vi prata och sen börjar vi snacka och sen är jag kanske inte så uppmärksam på tävlingen längre. Så efter ett par mil så säger jag till min klunga, -Nu är det bara 4 mil kvar. Då svarar han -Nä det är bara en mil kvar. Skulle du cykla den långa? Då skulle du har fortsatt rakt fram för någon mil sedan... Det var bara att fortsätta i mål, 3 mil kortar en vad jag hade tänkt men det var ett fantastiskt vackert lopp med lite trafik och strålande solsken. Det kunde inte har varit bättre! Kanske lite mer nerförsbackar och mer medvind, men man kan inte få allt. 4 timmar tog det mig att ta mig runt de 11 milen.

   


1 juni Ringsjön runt på 12 mil, strålande solsken och en fantastsik klunga redan från början till nästan till slutet.. Patrik drog oss runt och Anna och jag försökt att hjälpa till. Emellan åt var vi nog över 15 personer i klungan. Det är så häftig känsla att ligga i klungan. Magiskt, hur mäktigt det är att samarbeta. Vilken fart det blir när man ligger tillsammans! (missförstå mig rätt). Sista milen lämnar jag och Patrik faktsikt klunga och trampar på rätt ordentligt. Känns rikigt skönt att ha den kraften kvar på slutet och även känna sig så fräsch när man kommer i mål. 12 mil på 4,20. Nu har jag rätt många mil i bena inför Vättern på 30 mil. Jag har som mål att ta mig runt på 10 timmar. Det ska bli spännade att se hur det känns att cykla i 10 timmar.


 

Av Paula Börje Vendel - 2 juni 2013 21:15

Maj-månad går som vanligt alldeles för fort. Efter träningslägret har det blivit mycket cyc kling inför Vättern den 15 juni kl 05,00. Jag har lyckats att cykla till jobbet 2 av 4 gånger. En gång var jag så trött att jag gick och la mig i igen. Vilken ångest efter det beslutet. Så det kommer jag aldrig göra om igen. Andra gången lyckades jag ta mig halvvägs upp på Stenberget sedan hoppade kedjan av. Jag försökte att laga den men istället så tramapde jag in kedjan ordentligt i drevet. Så det var bara att ringa Forslins kl 06,45 och be om hjälp... Den dagen kom jag rikigt sent till jobbet men det var i alla fall en vacker morgon. De gånger jag verkligen cyklade till jobbet var fantastiskt bra träning! Ena gången hade jag sånn motvind att det var svårt att andas ut... Senast var det ljuvligt med  mycket trevligt middags stopp i Veberöd innan jag trampade hem de sista 3 milen.

 



Den 25 maj var det Gran Fondo , cykellopp som startar i Eslöv, jag skulle cykla 14 mil. Jag och Liselott startar tillsammans och det är bara en massa proffsiga cyklister med i detta loppet, eller det ser så ut i alla fall när man står i starten. Jag lyckas hålla samma takt som Liselott i 1,5 mil sedan släpper jag. Jag ligger själv i motvinden och det känns för jävligt. Jag kommer aldrig att orka.. Till sut kommer där ett gäng som jag kan haka på. Efter en stund börjar vi prata och sen börjar vi snacka och sen är jag kanske inte så uppmärksam på tävlingen längre. Så efter ett par mil så säger jag till min klunga, -Nu är det bara 4 mil kvar. Då svarar han -Nä det är bara en mil kvar. Skulle du cykla den långa? Då skulle du har fortsatt rakt fram för någon mil sedan... Det var bara att fortsätta i mål, 3 mil kortar en vad jag hade tänkt men det var ett fantastiskt vackert lopp med lite trafik och strålande solsken. Det kunde inte har varit bättre! Kanske lite mer nerförsbackar och mer medvind, men man kan inte få allt. 4 timmar tog det mig att ta mig runt de 11 milen.

   


1 juni Ringsjön runt på 12 mil, strålande solsken och en fantastsik klunga redan från början till nästan till slutet.. Patrik drog oss runt och Anna och jag försökt att hjälpa till. Emellan åt var vi nog över 15 personer i klungan. Det är så häftig känsla att ligga i klungan. Magiskt, hur mäktigt det är att samarbeta. Vilken fart det blir när man ligger tillsammans! (missförstå mig rätt). Sista milen lämnar jag och Patrik faktsikt klunga och trampar på rätt ordentligt. Känns rikigt skönt att ha den kraften kvar på slutet och även känna sig så fräsch när man kommer i mål. 12 mil på 4,20. Nu har jag rätt många mil i bena inför Vättern på 30 mil. Jag har som mål att ta mig runt på 10 timmar. Det ska bli spännade att se hur det känns att cykla i 10 timmar.


 

Ovido - Quiz & Flashcards