paulavendel

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

- Oj hur kunde det bli så här?

Av Paula Börje Vendel - 28 juni 2013 14:54


Nu är det inte lång tid kvar. Hjärtat stannar till och handsvetten gör mig påmind om vad jag snart ska göra, om 1,5 månad står jag i starten till Kalmar Ironman. Hade det bara varit simningen och cyklingen så hade det inte varit några problem men nu ska jag avsluta med ett maraton. -Hur tänkte jag????

Om jag bara är i "nuet" så känns det som jag är lika otränad nu som för ett år sedan. Men som tur är har jag faktiskt skrivit träningsdagbok så att jag kan bevisa för mig själv att jag har utvecklats. Och det som är ännu mer tur att det finns vänner som kan påminner mig om min utveckling. Härom veckan kom jag fram till att det inte var lönt att åka upp och simma Vansbro-simmet på 3 km, för att det tar för mycket av min tid och är inte tillräckligt utmannande för mig. Inte förrän Helena sa till mig - Du är inte klok som inte förstår hur du har utvecklats. Förr året kunde du inte simma 3 km frisim. Nä, jag ser inte ofta vad som har hänt. Och det är ju lite synd. Men jag ska se mer i backspegeln för att förstå vad som har hänt och vad som händer. Jag är i alla fall inte så nervös denna säsong som förra vilket är lite obegripligt men kanske har jag fått ett bättre självförtroende!

     

Nu är det semester och det känns så skönt. Min illusion är att nu hinna i kapp med träning, barn, kul saker och extra tid med pojkvännen. Ja, vi får väl se hur mycket jag hinner. Det hade ju varit kanon om jag hinner vila och ha lite långtråkigt också. Första semesterdag börjar kl 08,00 med 17,5 mil cykling...hm... vi får se vad kroppen säger om att träna med super duktiga cyklister.. Ja vi har ju lite olika intressen vad vi vill göra när det är sommar ; )

 
 
Ingen bild

Gretel Nord

28 juni 2013 16:42

Hej Paula! Kul att följa dig på din väg.Önskar dig en härlig semester och Lycka till!

 
Ingen bild

Helena

28 juni 2013 16:47

Lots of love till dig! Du kommer fixa detta totalt supergalant! Är faktiskt lite sugen på att göra mig en tripp upp och heja dig in i mål :) och du är ju jätteklok, det vet jag, men ibland inte klok heller ;)

Paula Börje Vendel

28 juni 2013 21:23

Inte klok någonstans..,, Det hade varit underbart att ha dig i Kalmar. Kramar ❤

 
Ingen bild

Anette Sandström

30 juni 2013 01:12

Du är verkligen fantastisk Paula! Och en fin inspirationskälla. Vem vet vad det leder till för mig? Kanske till Kalmar för att titta på dig? ;)

Det där med att stanna upp och kolla lite i backspegeln - reflektera - är något som även jag lärt mig denna vår. En god vän tog tag i mig och menade att jag glömmer njuta av allt jag lyckats med denna vår och all uppskattning som jag fått i mina jobbuppdrag. Det är så lätt att bara fortsätta, att sträva vidare utan att se vad jag har uppnått och lärt mig redan. Tror detta är en bristvara i vårt samhälle.

Du fixar detta. Det är min fullständiga övertygelse med all din planering, träning och karaktär. Det visar ditt sexpack! Lycka till och som sagt - glömt inte njuta av allt du redan uppnått!

Kramar och lyckönskningar

 
Ingen bild

Anette Sandström

30 juni 2013 01:15

Du är ett riktigt kraftpaket! :D Heja heja heja Paula! Och du, det blev inget Amaronevin för mig idag. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Börje Vendel - 8 januari 2016 09:57

    - Varför är du vegan? Den frågan får jag ofta och en del tror sig veta varför. På min Facebook-sida delas det gärna animaliska skämt om veganer och jag blir taggad i inlägg som arga bönder har gjort. Så nu vill jag berätta varför jag är ...

Av Paula Börje Vendel - 17 augusti 2015 15:05

Gå in i väggen och sen då?     Motgångar och hinder är en välsignelse. Så kan jag säga efteråt men inte när jag är mitt i alltihop. Då känndes det mörkt, tungt och oövervinnligt. Men varje motgång är en lärdom. Dina motgångar är aldrig större ...

Av Paula Börje Vendel - 1 januari 2015 10:08

2014 är slut och 2015 har precis börjat. En liten tillbaka blick på 2014, både träningsmässigt och personligt: Januari: Börjar året med att besöka Etiopien och Staffan. En omtumlande resa. Vi är tacksamma över vårt liv och de förutsättningar som vi...

Av Paula Börje Vendel - 12 augusti 2014 21:45

  Detta inlägg började jag att skriva i augusti. Och nu är jag äntligen färdig.... Det blev inte Marstrand Ultra Swimrun, tävlingen ställdes in. Vältränad i onödan!   Så jag ställd snabbt om och började att cykelträna för att kunna göra en halviron...

Av Paula Börje Vendel - 22 juli 2014 10:36

Snart är det dags för årets utmaning, Marstrand Openwater - Swimrun Ultra, 52 km löpning och 6 km simning. Min plan vara att ha ett lugnt år efter min Ironmandebut. Och när jag anmälde mig så kändes det inte så långt men nu undrar jag hur jag tänkte?...

Ovido - Quiz & Flashcards