paulavendel

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Ordet som beskriver min träning idag; Cementröv

Av Paula Börje Vendel - 1 juni 2012 21:54

Denna veckas träning är inget jag rekommederar, inte idag i alla fall. Borta på konferens i 2 dagar gör inte fredagen till någon mysdag. Passade på att sluta tidigt så att det blev rikigt stressigt för att hinna träna intervaller med Daniel (min PT). Vi började med 15 minuters jogg i motvind. När Daniel frågade hur fort vi skulle springa sejfade  jag med 5,2. Första intervallen låg på 4,20-ochnått, så fortsatte det i ungefär i 6 intervaller och jag kunde till och med sänka tiden i mitten. MEN sen var det som att springa med en cemenetröv (ursäkta uttrycket men det är det bästa beskrivningen på hur det känns). Jag hade verkligen bestämt mig för att inte klaga och gnälla med på den nioende intervallen var det omöjligt att låta bli. Jag gör det här frivilligt ändå tycker jag att Daniel är rikigt elak. När han säger -Kom igen, -Du kan, - 20 sekunder till. Men va fan ser han inte hur jag sliter? Hur kan han plåga mig så här? Intervaller är sjukt effektivt för min träning men jag känner mig jätte låg efter intervall-passen.

Denna vecka har jag fokus på Ringsjön Runt imorgon, 125 km på cykel. Jag har verkligen inte lagt upp min träning rätt, men ibland får man skarva; fel att köra intervaller innan tävling, sovit dåligt och ätit dåligt. Ska bli spännade och se vilken effekt det har på mig. Sjukt taggad och fokuserad i alla fall. Passade på att tvinga personalen att följa med,  obligatorisk närvaro. de fick  i alla fall själva välja vilken sträcka de ville cykla. Har fixat världens roligast tröjor till oss allihop, tycker jag i alla fall. Mer om det imorgon...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Börje Vendel - 8 januari 2016 09:57

    - Varför är du vegan? Den frågan får jag ofta och en del tror sig veta varför. På min Facebook-sida delas det gärna animaliska skämt om veganer och jag blir taggad i inlägg som arga bönder har gjort. Så nu vill jag berätta varför jag är ...

Av Paula Börje Vendel - 17 augusti 2015 15:05

Gå in i väggen och sen då?     Motgångar och hinder är en välsignelse. Så kan jag säga efteråt men inte när jag är mitt i alltihop. Då känndes det mörkt, tungt och oövervinnligt. Men varje motgång är en lärdom. Dina motgångar är aldrig större ...

Av Paula Börje Vendel - 1 januari 2015 10:08

2014 är slut och 2015 har precis börjat. En liten tillbaka blick på 2014, både träningsmässigt och personligt: Januari: Börjar året med att besöka Etiopien och Staffan. En omtumlande resa. Vi är tacksamma över vårt liv och de förutsättningar som vi...

Av Paula Börje Vendel - 12 augusti 2014 21:45

  Detta inlägg började jag att skriva i augusti. Och nu är jag äntligen färdig.... Det blev inte Marstrand Ultra Swimrun, tävlingen ställdes in. Vältränad i onödan!   Så jag ställd snabbt om och började att cykelträna för att kunna göra en halviron...

Av Paula Börje Vendel - 22 juli 2014 10:36

Snart är det dags för årets utmaning, Marstrand Openwater - Swimrun Ultra, 52 km löpning och 6 km simning. Min plan vara att ha ett lugnt år efter min Ironmandebut. Och när jag anmälde mig så kändes det inte så långt men nu undrar jag hur jag tänkte?...

Ovido - Quiz & Flashcards