paulavendel

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Paula Börje Vendel - 18 juni 2012 20:53

Jag är så nöjd med min bedrift i lördags. Ann-Sofie och jag cyklade in till Malmö (inte 4 mil utan 5 mil), vilade oss efter cyklingen och sedan kl 15,00 sprang vi  MalmöMilen. Jag gjorde mitt person-bästa på 53,58. Ett grymt
lopp med fantastisk publik, orkestrar och jippon längs hela banan. Grymaste upplevelsen vara att springa på
gågatan längs apploderande publik, så häfigt. Under loppet sprang jag i ett betydligt högre tempo än vad jag har gjort tidigare, och hjärna gick på högvarv med negativa tankar, - jag kommer aldrig orka i detta tempot. - å nej jag har bara sprungit 3 km, - å va det gör ont i fotsulorna, - å va det är varmt, jag kommer inte att klara det i den här värmen osv. Mental träning på hög nivå, för varje negativ tanke försöker jag vända till en positiv tanke. - Jag kommer att klara detta på bästa tiden. -Det här är rikigt bra träning i den här värmen. -Nu har jag snart sprunigthälften, nu är det nerförsbacke. Andra nördiga saker som jag gör under ett lopp eller när jag vill pressa mig själv är att jag har ett mantra men det är så töntigt att jag tyvärr inte kan dela med mig av det. 
Vet inte om detta funkar för alla, men jag har hört andra som har mantran . Det är lättare för mig att fokusera på min utmaning med hjälp av mantrat.
Något som jag inte var så mentalt förberedd på var cyklingen hem.... Det tog tid innan vi kom ut ifrån Malmö och jag blev inte piggare efter vi hade ätit. Utanför Malmö mötes vi av motvinden, suck vad tungt, bara 5 mil hem. Men vinden gav med sig och vi tog oss hem, men för mig var det rätt tungt. Ann-Sofie är grym på att cykla och då tog hon inte sin värsting-cykel.

Det bästa med triahlonträningen är att den är så varierande och bygger upp hela kroppen. Det känns skonsamt för kroppen, och min kropp har regerat så positivt på den här typen av träning. Nedan en bild (från Sydsvenskan) på min arm precis efter målgången tillsammans med min PT, Daniel Ekman ( http://www.ekmanidrottskonsult.se/) och min träningskompis Rikard. Jag har ju ingen klocka så då visste jag inte hur fort jag hade sprungit, lite antiklimax.

Denna vecka passar jag på att köra långpass på minst 3 timmar framför allt cykling och löpning.

 

Ovido - Quiz & Flashcards