paulavendel

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Paula Börje Vendel - 3 juni 2012 22:06

 

Denna vecka har ju fokus och träning legat på Ringsjön runt, och den tävlingen samman föll med min vecka med hård träning. Därför innehöll denna vecka både intervaller och tävlingen, och som jag idag avslutade med triahlon-träning i Sövde och Sim-träning med Helenholms IF.

Dagens mission var att ta det lungt på triahlon träningen,  ATT VÅGA. Det är lätt att tror att alla tittar på mig och tro att alla kollar hur fort eller långsam jag är. Universum krestar inte runt mig! Jag lyckades!  Simmade bara bröstsim, cyklade lungt (det fanns inga benmuskler kvar efter gårdagen) och sprang långsamt. Lungt och jämt, jätte skönt och jag höll hela träningen. Kolla upp träningsuppläget på http://www6.idrottonline.se/HeleneholmsIF-Triathlon/Traning/TranaforSovdeiSovdeivarsommar/ . Super bra träning. Alla kan vara med oavsett nivå och jätte många trevliga människor. Första gång jag var med kunde jag inte sova på hela vecka för att jag var så nervös över att träffa elitmotionärer och vara sist! Det var helt bortkastat,  att oroa sig är alltid bortkastad energi och tid.

Trodde inte att jag skulle göra båda träningarna idag men har jag sagt något så känner jag att jag måste hålla det. Så nu är jag färdig simmad för idag också och kommer att ta 2 dagars vila. Bena och knän är överansträngda och det finns inte på kartan att bli skadad eller sjuk nu. 1,5 månad kvar till Sövde triahlon. Förra månaden - var jag övertygad om att jag inte skulle klara Sövde men nu har jag helt plötsligt planerat att jag ska klara den på 6 timmar.

Ovido - Quiz & Flashcards