paulavendel

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

En lugn vecka började hårt!

Av Paula Börje Vendel - 7 juni 2012 20:30

   


Nationaldagscykling i fin-väder med finaste träningskompisarna!

Vi skulle cykla ca 6 mil var det bestämt men det blev nästa 11 mil. De flesta cykelpass har jag kört själv, det är så långtråkigt och går jätte sakta. Nu har jag cyklat långt både i lördags och onsdags med sällskap, vilken skillnad, det går betydligt mycket fortare och är hundra gånger trevligare. Jag är så glad att jag kan hänga med i det tempot med mina nya träningskompisar. Min kondition och kropp har utvecklats mer än jag trodde skulle vara möjligt. Det är nu ca 5 veckor med träningstid på ca 15h/vecka. Första vecka värkte det i hela kroppen, nu känner jag knappt något. Benen känns så fräsch efter både Ringsjön och gårdagens lång-runda. Fick massage av Magareta igår, hon berömde min kropp, det är ju inte bara konditonen som har förbättras. Det har blivit rätt mycket mer muskler, volangerna vid sidan är nästan borta. Och det är skönt att jag inte behöver ligga på rygg för att knäppa byxorna men mindre kul att bh är för stor. Men det kanske svårt att få hela paket till att funka fullt ut.

Detta är en  lugn träningsvecka, där jag cyklar långsamt och springer långsamt. Så denna vecka är det lättare att få ihop sina träningstimmar. Ikväll blir det en lugn cykling och en kvälls-jogg. Ska försöka få till lite intervaller i både cyklingen och löpningen. Tackar bästa Daniel för all hjälp utan honom hade det inte gått.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Börje Vendel - 8 januari 2016 09:57

    - Varför är du vegan? Den frågan får jag ofta och en del tror sig veta varför. På min Facebook-sida delas det gärna animaliska skämt om veganer och jag blir taggad i inlägg som arga bönder har gjort. Så nu vill jag berätta varför jag är ...

Av Paula Börje Vendel - 17 augusti 2015 15:05

Gå in i väggen och sen då?     Motgångar och hinder är en välsignelse. Så kan jag säga efteråt men inte när jag är mitt i alltihop. Då känndes det mörkt, tungt och oövervinnligt. Men varje motgång är en lärdom. Dina motgångar är aldrig större ...

Av Paula Börje Vendel - 1 januari 2015 10:08

2014 är slut och 2015 har precis börjat. En liten tillbaka blick på 2014, både träningsmässigt och personligt: Januari: Börjar året med att besöka Etiopien och Staffan. En omtumlande resa. Vi är tacksamma över vårt liv och de förutsättningar som vi...

Av Paula Börje Vendel - 12 augusti 2014 21:45

  Detta inlägg började jag att skriva i augusti. Och nu är jag äntligen färdig.... Det blev inte Marstrand Ultra Swimrun, tävlingen ställdes in. Vältränad i onödan!   Så jag ställd snabbt om och började att cykelträna för att kunna göra en halviron...

Av Paula Börje Vendel - 22 juli 2014 10:36

Snart är det dags för årets utmaning, Marstrand Openwater - Swimrun Ultra, 52 km löpning och 6 km simning. Min plan vara att ha ett lugnt år efter min Ironmandebut. Och när jag anmälde mig så kändes det inte så långt men nu undrar jag hur jag tänkte?...

Ovido - Quiz & Flashcards